TARKOITUS JA STRATEGINEN PÄÄMÄÄRÄ

Oulun Ratsastajien tarkoituksena on edistää toimialueellaan ratsastusta siten, että seuran jäsenet saavat siitä tyydytystä harrastus-, kunto-, kuntoutus-, liikunta- ja urheilumuotona, varmistaa että kilpaurheiluna ratsastuksen taso Oulussa ja seuran jäsenten keskuudessa on mahdollisimman korkea ja että hevosta kohdellaan hyvin sen kaikissa käyttötarkoituksissa.

Päämäärä

Oulun Ratsastajien päämääränä on olla alueensa johtava ratsastusseura, jonka ratsastusolosuhteet ovat korkeaa tasoa ja jonka jäsenet ovat ylpeitä jäsenyydestään ja viihtyvät harrastuksensa parissa sekä saavuttavat hyviä tuloksia alue sekä kansallisella tasolla ja osallistuvat menestyksellisesti myös kansainvälisiin kilpailuihin.

Nuorisotoiminta

Toiminnan tavoitteena on harjoittaa säännöllistä, kiinnostavaa, innostavaa ja kouluttavaa nuorisokerho- ja klubitoimintaa, jossa jäsenet viihtyvät yhdessä ja tuntevat yhteenkuuluvuutta seuran jäsenten välillä. Seura järjestää koulutusta nuorten hevostaitojen kehittämiseksi ja kannustaa hoitomerkkien suorittamista.

Senioritoiminta

Seura pyrkii aktivoimaan seniorijäseniä mukaan seuratoimintaan. Seura huomioi toiminnassaan SRL:n aikuistoiminnan tavoitteet ja järjestää suunnittelukauden aikana tapahtumia ja koulutustilaisuuksia tarpeen mukaan.

Ratsastuskoulutoiminta

Ratsastuskoulutoiminnasta vastaavat yrittäjävetoiset ratsastuskoulut, jonka kanssa seura toimii tiiviissä yhteistyössä. Ratsastuskoulujen edustajat ovat seuran jäseniä ja koulun vetäjät voivat kuulua seuran hallitukseen.