Juniorivalmennukset

Oulun ratsastajat järjestää valmennusta seuran junioriratsastajille yksityishevosilla.

Ryhmiin toivotaan sitoutumista, jotta ohjaajat voivat suunnitella tasaisia ryhmiä ja valmennus etenee systemaattisesti.

Valmentajat ovat Oulun Ratsastajien seuratoiminnassa vuosia mukana olleita, joilla on pitkä kokemus hevosten kanssa toimimisesta ja opettamisesta. Valmentajahaku on syksyisin.

Facebookissa on oma ryhmä Oulun ratsastajien juniorivalmennukset, jonne liittymällä pääsee mukaan toimintaan.

Valmentajat 2022-2023:

Aino Veijola ja Karla Koistinen

Vaatimukset osallistujille:

• Oulun Ratsastajat ry:n jäsen (sis. vakuutuksen)
  • Alle 18-vuotias
  • Käytössä oma tai vuokrahevonen tai -poni
  • Halu ja motivaatio oppia ja kehittyä

Lähtötaso:

• Ratsastuksen perustaidot = helppo C eli hevonen ja ratsastaja pystyvät toimimaan kaikissa kolmessa askellajissa: käynti, ravi, laukka, ratsastusradan tiet, rataesteet 40 cm.
  • Hevonen/poni vastaavat perustaidot.
  • Lähtötaso arvioidaan kunkin valmennukseen hakeneen kohdalla ja sen mukaan jaetaan tasoryhmät.

Valmennusten tavoitteet:

• Tarjota ohjattuja ratsastustunteja junioreille.
  • Tarjota ohjausta ja opetusta niille, jotka muuten ratsastaisivat yksin ja mahdollistaa turvallinen tilanne opetella esim. esteratsastusta, mikä ilman valvontaa on vaarallista.
  • Kannustaa osallistumaan seura- ja aluetason kilpailuihin.
  • Tarjota opetusta kunkin oppilaan tason mukaan.

Ryhmät:

• Ryhmäjako ratsastajien ja hevosten mukaan.
  • Korkeintaan 4 oppilasta/ryhmä.
  • Ryhmiä voidaan muuttaa ilmoittautuneiden toiveiden, kiinnostuksen ja tason mukaan.

Valmennuksiin tulo

Kouluvalmennuksiin tullaan noin 10 min ennen omaa tuntia, hevonen valmiiksi kävelytettynä.

Estevalmennuksiin tulevien ratsastajien tai heidän avustajiensa (kaverit, vanhemmat, hoitajat…) toivotaan osaalistuvan esteiden rakentamiseen ja purkamiseen. Kun mahdollista, ryhmän 2 ratsastajat tulevat rakentamaan ja ryhmän 1 ratsastajat purkamaan esteet.

Maksut

Valmennus maksaa 10 €/kerta ja se maksetaan käteisellä tai mobilepaylla jokaisella ratsastuskerralla valmentajalle.

Valmennuksiin sitoutuminen ja peruutukset

Valmennuksessa mukana olevat ilmoittautuvat fb ryhmään.
Ilmoittautuminen on sitova ja se on peruttava viimeistään kaksi vuorokautta ennen valmennusta.
Äkilliset poisjäännit ilmoittaa huoltaja.